Hoppa över menyflikskommandon
Hoppa till huvudinnehåll

Så här skapar vi god service tillsammans

​Så här skapar vi god service tillsammans

yhdessa-hyvaa-asiakaspalvelua.jpg
​KUNDEN ​MILJÖN ​PERSONALEN
  • Jag bryr mig om min hälsa och vill förbinda mig att delta i min egen vård.
     
  • Jag ger riktig och aktuell information till personalen om mitt hälsotillstånd.
     
  • Jag följer sjukhusets regler och tar hänsyn till personalen och andra patienter i väntesituationer.
     
  • Om jag har skrivit ett vårdtestamente, förutsätter jag att man följer det.
     
  • Jag kan ge respons på den vård och service jag fått personligen eller på vårdens internetsidor.
  • Vi strävar efter att skapa lämpliga och städade utrymmen för alla, där skyltar och vägbeskrivningar är tydliga och tillgängligheten är en självklarhet.
     
  • Vi vill erbjuda stimulans, utrymmen som främjar tillfrisknande och en trygg atmosfär
    för alla.
  • ​Vi hälsar vänligt och bemöter alla med respekt.
     
  • Vi vill ge bästa möjliga service och beakta kundens modersmål.
     
  • Vi ser till att patienten har möjlighet att fråga och diskutera om sin egen vård.
     
  • Hos oss äger kunden sitt eget ärende, då man fattar vårdbeslut.
     
  • För oss är det viktigt att ta hänsyn till anhöriga och de närmaste.
     
  • Vi uppmuntrar varandra och beaktar den respons vi får.

 

En framgångsrik vård uppnår man med rätt attityd och samarbete

Kundrådet för Egentliga Finlands sjukvårdsdistrikt

Päivitetty: 19.12.2016 10:02
Luotu: 16.12.2016 14:30