​Tyksissä palataan tavalliseen toimintaan mahdollisimman pian – ruuhkiin syytä varautua

Tehy ja Super ovat ilmoittaneet peruvansa keskiviikkona 20.4. alkavaksi ilmoitetun lakon. Tyksissä tavoitteena on palata tavalliseen toimintaan niin pian kuin käytännön järjestelyt sen mahdollistavat.

Ensimmäisinä päivinä on syytä varautua viivästymisiin ja palvelujen ruuhkiin. Ruuhkautuneita toimenpiteitä tehdään lääketieteelliseen kiireellisyysarvioon perustuen. Pahoittelemme asiakkaille tilanteesta aiheutuvaa vaivaa. 

Tilanteen purkaminen kestänee kuukausia.  

Tyks kehottaa asiakkaitaan:
•    Kiireettömissä asioissa olemaan tavalliseen tapaan ensisijaisesti yhteydessä omaan terveyskeskukseen. Tyks Akuutin kaikki toimipisteet ja ensihoito toimivat 20.4. alkaen tavalliseen tapaan. Kiireellisissä ja hätätapauksissa soita suoraan 112.
•    Tyksin hoitavasta yksiköstä ollaan yhteydessä niihin potilaisiin, joiden ajanvarauksia on peruttu huhtikuun lakon aikana. Yhteydenotossa saattaa valitettavasti kestää useita päiviä.  
•    Jos ajanvaraus sijoittuu keskiviikkoon 20.4.2022 tai sen jälkeiseen ajankohtaan eikä toimenpideaikaa erikseen ole peruttu, potilaat tulevat sairaalaan kutsussa ilmoitetun ajan mukaisesti. Potilaisiin ollaan edelleen tarvittaessa yhteydessä puhelimitse, kirjeitse tai tekstiviestillä mahdollisten muutosten vuoksi.
•    Pyydämme odottamaan rauhallisesti viestiä. Soittaminen osastolle tai Tyksin vaihteeseen ei nopeuta asian hoitoa, vaan valitettavasti ruuhkauttaa puhelinliikennettä entisestään.
 
Tyks Akuutin neuvontanumero 02 313 8800 ja sosiaali- ja terveydenhuollon neuvonta- ja ohjauspalvelu 116 117 pyritään käynnistämään mahdollisimman pian keskiviikkona 20.4.2022. Näissä numeroissa neuvotaan tilanteen kiireellisyyden arvioinnissa.

Muokattu : 19.4.2022 18:41
Luotu : 19.4.2022 18:39